keskiviikko 23. maaliskuuta 2016

Kaupallinen kalenteri

TAVOITTEET: Osoittaa osaavansa suunnitella kaupallisen kalenterin tavaratalon osastoille esillaittojen näkökulmasta. Osaa hallita esillelaitoja suurena kokonaisuutena. Osaa huomioida suomalaiset juhlapyhät ja vuodenaikojen yms. vaihtelun esillelaitossa. Osaa käyttää asiakasinformaatiotuotteita tarkoituksen mukaisesti. Osaa käyttää kalenteria suunnittelun ja projektin hallintavälineenä. Osaa tehdä ajoituksia tarkoituksen mukaisesti.

Taustatietoja tavaratalosta:
DecoStore on suuri tavaratalo, jossa on kaksi osastoa: sisustuskauppa ja urheilukauppa. Tavoitteena on pitää kauppojen esillelaitot runsaina, kauniina, houkuttelevina ja ajankohtaisina. Viihtyvyys, ajankohtaisuus ja laaja valikoma houkuttelee asiakkaat palaamaan myymälään yhä uudelleen

DocoStoren kampanjat ja inspiroiva myymälämiljöö antaa asiakkailleen uusia visuaalisia virikkeitä ja ideoita.

TIETOA MAINOKSEN KOHDENTAMISESTA:
Kuuntele tältä sivulta

Kampanjoiden ajoitus periaatteet:
DecoStore muuttaa fokuspisteiden esillepanoa kaksi - kolmekertaa kertaa kuukaudessa. Suuremmat muutokset eri osastojen esillepanoon tehdään vähintään neljä kertaa vuodessa. Erilaisilla teemoilla ja kampanjoilla asiakkaat pidetään kiinnostuneina myymälän tarjonnasta, ja he palaavat aina uudelleen.

TEHTÄVÄ:
Suunnittele kaupallinen kalenteri KUUDELLE esille panolle. (jaettuun Google kalenteriin) TULEVAISUUTEEN puolelle vuodelle, joko 1.1 - 1.6. tai 1.6. - 31.12. Voit käyttää siis tätä vuotta tai tulevaa vuotta.

Aoita KULLEKIN esillelaitolle toteutus ajankohta kokonaisina päivinä.

Kunkin KUUDEN  esillelaiton somistuksen teeman, osaston ja somistuskohteen voit valita itse. Osoita osaavasi listatut asiat esillelaittosuunnitelmilla.


VINKKI:
Valitse sellaisia kampaijoita, kohderyhmiän jäsen, mainosmedioita, jota antavat sinulle mahdollisimman paljon uusia haasteita, uusia taitoja ja kehittävää tekemistä.

TYÖVÄLINE:
Google kalenteri OHJE

TEHTÄVÄ:
Ajoita kaikki TAULUKON somistusteemat kalenteriin (kukin kerran = 6) ja kirjoita tapahtumaan:
  • esillelaiton alkupäivä - loppupäivä, (tapahtuma kalenterissa)
  • esillelaiton nimi
  • asiakasinformaatio
  • kuvaa kohderyhmän jäsen (nimi, ikä, sukupuoli, harrastus..)
  • muuta toteutussuunnitelman tekoon liittyviä ideoita ja ajatuksia.
PALAUTUS:
Upota kalenteri blogiisi. Laita linkki Moodleen.
Excel suunnitelma Moodleen.

TARKASTUS: Katso, että merkinnät näkyvät, vaikka ei ole kirjautunut Googleen (esim. toisella selaimella). Katso, että olet nimennyt mainosmediat, kuvannut kohderyhmän jäsenen ja esillelaitolla on alku ja loppupäviä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti